.
|
Група услуги:
Група услуги | Наименование на услугата | Сваляне на бланка | Информация | |
Издаване на удостоверения
| За платен данък върху недвижими имоти и такси за битови отпадъци |
|
За платен данък върху недвижими имоти и такси за битови отпадъци
|
|
Издаване на удостоверения
| За платен данък върху превозни средства |
|
За платен данък върху превозни средства
|
|
Издаване на удостоверения
| Издаване на удостоверение за декларирани данни |
|
Издаване на удостоверение за декларирани данни Услугата се извършва в Община Габрово, Дирекция "Местни данъци и такси". Удостоверението е документ, в които се вписва притежаваното недвижимо и движимо имущество на данъчно задълженото лице.
НОРМАТИВНО ОСНОВАНИЕ: Приложение № 5 от Наредба за определяне и администриране на местни такси, цени на услуги и права на територията на Община Габрово
Изискуеми документи:
1. Искане за издаване
Срок за изпълнение и цена:
експресна услуга - 1 работен ден - 20.00 лева,
бърза услуга - 5 работни дни - 8.00 лева,
|
|
Издаване на удостоверения
| Издаване на удостоверение за дължим и платен данък върху наследство |
|
Издаване на удостоверение за дължим и платен данък върху наследство Услугата се извършва в Община Габрово, Дирекция "Местни данъци и такси". Удостоверението предоставя информация за размера на начисления и платен данък наследство.
НОРМАТИВНО ОСНОВАНИЕ: чл. 41 във връзка с чл. 29, ал. 1 от ЗМДТ и Приложение № 5 от Наредба за определяне и администриране на местни такси, цени на услуги и права на територията на Община Габрово.
Изискуеми документи:
1. Искане за издаване
2. Удостоверение за наследници
Срок за изпълнение и цена:
експресна услуга - 1 работен ден - 20.00 лева,
бърза услуга - 5 работни дни - 8.00 лева,
|
|
Издаване на удостоверения
| Издаване на удостоверение за наличие или липса на задължения |
|
Издаване на удостоверение за наличие или липса на задължения Услугата се извършва в Община Габрово, Дирекция "Местни данъци и такси". Удостоверението е документ, в които се вписват наличието/липсата на задължения на данъчнозадълженото лице към бюджета на Община Габрово
НОРМАТИВНО ОСНОВАНИЕ: Приложение № 5 от Наредба за определяне и администриране на местни такси, цени на услуги и права на територията на Община Габрово
Изискуеми документи:
1. Искане за издаване
Срок за изпълнение и цена:
експресна услуга - 1 работен ден - 20.00 лева,
бърза услуга - 5 работни дни - 8.00 лева,
|
|
Издаване на удостоверения
| Удостоверение за наличие или липса на задължения по чл. 87, ал.11 от ДОПК |
|
Удостоверение за наличие или липса на задължения по чл. 87, ал.11 от ДОПК Услугата се извършва в Община Габрово, Дирекция "Местни данъци и такси". Удостоверението е документ, в които се вписват наличието/липсата на задължения на данъчнозадълженото лице към бюджета на Община Габрово
НОРМАТИВНО ОСНОВАНИЕ: чл. 87, ал. 11 от ДОПК
Изискуеми документи:
1. Искане за издаване
Срок за изпълнение :
30 дни
|
|
Издаване на удостоверения
| Удостоверение за наличие или липса на задължения по чл. 87, ал. 10 от ДОПК |
|
Удостоверение за наличие или липса на задължения по чл. 87, ал. 10 от ДОПК Услугата се извършва в Община Габрово, Дирекция "Местни данъци и такси". Удостоверението е документ, в които се вписват наличието/липсата на задължения на данъчнозадълженото лице към бюджета на Община Габрово
НОРМАТИВНО ОСНОВАНИЕ: чл. 87, ал. 10 от ДОПК
Изискуеми документи:
1. Искане за издаване
Срок за изпълнение :
30 дни
|
|
Приемане на декларации
| Декларация по чл. 117 от ЗМДТ |
|
Декларация по чл. 117 от ЗМДТ В тримесечен срок от датата на придобиването на куче собственикът подава декларация в общината по постоянния му адрес/седалище.
Таксата се заплаща ежегодно до 31 март на съответната година или в едномесечен срок от датата на придобиване на кучето, когато то е придобито след 31 март. За кучета придобити през текущата година, таксата се дължи в размер една дванадесета от годишния и размер за всеки месец до края на годината, включително за месеца на придобиването.
Изискуеми документи:
1. Документ за самоличност на собственика на кучето /пълномощно/;
2. Декларация по чл.117 от ЗМДТ - по образец
3. Свидетелство за регистрация на куче
|
|
Приемане на декларации
| Декларация по чл. 61р, ал.5 за облагане с туристически данък |
|
Декларация по чл. 61р, ал.5 за облагане с туристически данък КОГА СЕ ПОДАВА ДЕКЛАРАЦИЯ
•Декларация се подава за всеки туристически обект - място за настаняване по смисъла на Закона за туризма, в общината по местонахождението му в срок до 30 януари на годината, следваща тази, за която се отнася.
ОТ КОГО СЕ ПОДАВА ДЕКЛАРАЦИЯ
•Декларацията се подава от данъчнозадълженото лице, а това е лицето, което предлага нощувки в туристическия обект - собственик, наемател, лице, стопанисващо обекта на друго правно основание. При промяна на лицето, стопанисващо обекта, през годината, декларация се подава от всяко от лицата, за периода, за който е било данъчнозадължено лице.
Изискуеми документи:
1. Декларация по чл. 61р от ЗМДТ / по образец/
2. Документ за самоличност или пълномощно
|
|
Приемане на декларации
| Декларация по чл. 61х от ЗМДТ за облагане с данък върху таксиметров превоз на пътници |
|
Декларация по чл. 61х от ЗМДТ за облагане с данък върху таксиметров превоз на пътници КОГА СЕ ПОДАВА ДЕКЛАРАЦИЯ
•При започване на дейността - преди получаване на издаденото разрешение по чл. 24а, ал. 1 ЗАП.
•За промените в обстоятелства, които имат значение за определяне на данъка, включително при прекратяване на дейността изцяло или с определен брой автомобили - в 7-дневен срок от настъпване на съответното обстоятелство.
КАК ПОДАВАТЕ ДЕКЛАРАЦИЯ
Декларацията можете да подадете:
•лично или чрез упълномощено лице;
•по пощата с обратна разписка.
КЪДЕ СЕ ПОДАВА ДЕКЛАРАЦИЯ
Декларацията се подава в общината, за територията на която е издадено разрешението по чл. 24а, ал. 1 от Закона за автомобилните превози /ЗАП/ .
СРОК ЗА ПЛАЩАНЕ НА ДАНЪКА
Изчисленият от Вас данък се заплаща преди издаване на разрешението по чл. 24а, ал. 1 ЗАП.
КЪДЕ СЕ ВНАСЯ ДАНЪКА
Данъкът върху таксиметров превоз на пътници се внася в приход на общината, за територията на която е издадено разрешението по чл. 24а, ал. 1 ЗАП за извършване на таксиметров превоз.
ИЗИСКУЕМИ ДОКУМЕНТИ:
1. Декларация по чл.61х от ЗМДТ
2. Разрешение за извършване на таксиметров превоз
|
|
Приемане на декларации
| Декларация по чл.27 ЗМДТ за основно жилище |
|
Декларация по чл.27 ЗМДТ за основно жилище В кои случаи се подава - декларацията се подава:
1.при настъпване на обстоятелства представляващи основания за освобождаване от данък или за ползване на данъчно облекчение - само в случаите, в които за недвижимия имот не се подава данъчна декларация по чл. 14 от Закона за местните данъци и такси /ЗМДТ/
2.за коригиране на обстоятелство и предявяване на право за ползване на данъчно облекчение за „основно жилище“ за имот, за който е подадена данъчна декларация по чл. 14 от ЗМДТ преди 1 януари 2019 г.
За всяка отделна сграда или самостоятелен обект в сграда се подава отделна декларация.
От кого се подава - декларацията се подава от данъчно задължените лица:
oсобственици на облагаем с данък недвижим имот,
oлицето, на което е предоставено правото на управление върху имоти - държавна или общинска собственост
oползвателят - предприятие, когато върху имота е учредено вещно право на ползване
oконцесионерът при учредено право на концесия
Подадената декларация от един съсобственик, съответно ползвател, ползва останалите съсобственици и ползватели.
В какъв срок се подава - двумесечен срок от придобиването на облагаем недвижим имот, включително предоставяне на право на управление или учредяване на право на ползване/концесия върху такъв имот, съответно от промяна на обстоятелство, което има значение за определяне на данъка
Изискуеми документи:
Декларация по чл.27 от ЗМТД /по образец/;
Документ, удостоверяващ обстоятелство за ползване на данъчно облекчение;
Документ за коригиране на обстоятелство и предявяване на право за ползване на данъчно облекчение;
Документ за самоличност или пълномощно
|
|
Приемане на декларации
| За облагане с данък върху леки автомобили - чл. 54 ал. 1 от ЗМДТ |
|
За облагане с данък върху леки автомобили - чл. 54 ал. 1 от ЗМДТ В кои случаи се подава - Декларацията се подава при придобиване на лек или товарен автомобил с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 тона от повече от едно лице, при придобиване по наследство, както и когато собственикът/собствениците на пътното превозно средство няма/нямат постоянен адрес, съответно седалище на територията на страната. Декларация се подава и при настъпване на обстоятелства, представляващи основания за освобождаване от данък.
От кого се подава - Декларацията се подава от собствениците на лек или товарен автомобил с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 тона, регистрирани за движение по пътната мрежа в Република България. Подадената декларация от един от съсобствениците ползва останалите съсобственици, като се вписват данните за другите съсобственици.
Срок за подаване - Декларацията се подава в двумесечен срок от придобиването на лек или товарен автомобил с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 тона или от настъпването на обстоятелство, представляващо основание за освобождаване от данък. При придобиване на превозно средство, което не е регистрирано за движение в страната, двумесечният срок започва да тече от датата на регистрацията за движение. При придобиване на лек или товарен автомобил с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 тона по наследство декларацията се подава в шестмесечен срок от откриване на наследството
.
Къде се подава - Декларацията се подава пред общината по постоянния адрес, съответно седалище /за предприятия/ на собственика. Когато собственикът няма постоянен адрес или седалище на територията на страната, декларацията се подава пред общината по регистрация на превозното средство.
Срок за плащане - Данъкът върху превозните средства се заплаща на две равни вноски в следните срокове: до 30 юни и до 31 октомври на годината, за която е дължим. На предплатилите до 30 април за цялата година се прави отстъпка от 5 на сто. За лек или товарен автомобил с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 тона, придобит или регистриран за движение през текущата година данъкът върху превозните средства се заплаща в двумесечен срок от придобиването му, съответно от регистрацията му за движение.
Какви документи се прилагат - При подаване на декларацията се представят:
•документ за платен данък при придобиване на декларираното превозно средство, когато в общината няма информация за платения данък при придобиване
•копие на платежния документ, в случаите, в които данъкът за автомобила за годината на придобиване е платен от предишния/те собственик/ци за времето до края на календарната година в община, различна от общината на подаване на настоящата декларация
- копие от свидетелството за регистрация на превозното средство се прилага в случаите, когато към момента на подаване на настоящата декларация в общината няма данни от регистъра на пътните превозни средства, поддържан от Министерството на вътрешните работи
- въз основа на чл. 54, ал. 7 от ЗМДТ, служителят на общинската администрация може да изисква документи, удостоверяващи факти и обстоятелства, имащи значение за данъчното облагане
|
|
Приемане на декларации
| За облагане с данък върху наследствата - чл. 32 от ЗМДТ |
|
За облагане с данък върху наследствата - чл. 32 от ЗМДТ •В кои случаи се подава - при смърт на физическо лице и откриване на наследство
•От кого се подава - при откриване на наследство данъчнозадължени лица са наследниците по закон или завещание. Декларацията се подава от наследниците, заветниците или техни законни представители.
Не подават декларации наследниците по права линия и преживелият съпруг в случаите
на наследства, открити след 01.01.2005 г.
•Срок за подаване - декларацията се подава в срок от 6-месеца от откриване на наследството. За наследник или заветник, който не е съпруг, низходящ, родител, брат или сестра, 6-месечният срок започва да тече от узнаването, че наследството е открито. Подадената в срок декларация от един наследник ползва и другите наследници.
•Къде се подава - декларацията се подава в общината по последното местожителство на наследодателя, а ако последният е имал местожителство в чужбина - по местонахождение на по-голямата част от имуществото му в страната.
•Как се подава - декларацията се подава лично или чрез упълномощен представител.
•От кого се приема - приема се от длъжностно лице в общината и се завежда в определен за целта регистър. При необходимост се изискват допълнителни документи. При приемане на декларацията на подателя се издава удостоверение с входящ номер и дата.
•Данъкът се определя за всеки наследник или заветник поотделно и се съобщава на задължените лица. При несъгласие със съобщеното задължение се издава акт за установяване на задължението по чл. 107, ал. 3 ДОПК, който подлежи на обжалване в 14-дневен срок пред ръководителя на звеното за местни приходи на общината.
Изискуеми документи:
1. Документ за самоличност /пълномощно/;
2. Удостоверение за наследници;
3. Декларация по чл.32 от ЗМДТ
4. Документи удостоверяващи собственост на наследодателя;
5. Застрахователна оценка на МПС;
6. Данъчна оценка за недвижим имот;
7. Документи за банкови сметки на наследодателя
|
|
Приемане на декларации
| За облагане с данък върху недвижими имоти за новопостроени или придобити по друг начин имоти - чл. 14 от ЗМДТ |
|
За облагане с данък върху недвижими имоти за новопостроени или придобити по друг начин имоти - чл. 14 от ЗМДТ Декларация се подава при:
придобиване на новопостроен недвижим имот, включително по наследство
предоставяне на право на управление върху държавен/общински имот
придобиване на новопостроен или придобит по друг начин недвижим имот от предприятие или учредяване на вещно право на ползване върху недвижим имот на предприятие
учредяване право на концесия върху недвижим имот
преустройство и промяна на предназначението на съществуваща сграда или на самостоятелен обект в сграда, както и промяна на друго обстоятелство, което има значение за определяне на данъка
подаване на коригираща декларация за деклариран имот
Не се подава декларация за недвижими имоти и ограничените вещни права, придобити, с изключение на придобитите от предприятия, по възмезден или безвъзмезден начин, чрез правна сделка или по давност /по раздел трети, глава втора от Закона за местните данъци и такси/.
Не се подава декларация и при промяна в обстоятелства, имащи значение за определяне на данъка, когато същите са удостоверени от общината в случаите на търпимост на строежите, в изпълнение на Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради или в качеството на възложител по Закона за устройство на територията.
ОТ КОГО СЕ ПОДАВА ДЕКЛАРАЦИЯ
Декларацията се подава от данъчно задължените по Закона за местните данъци и такси лица, а това са:
собствениците на облагаем с данък недвижим имот
лицето, на което е предоставено правото на управление върху имоти - държавна или общинска собственост
ползвателят - предприятие, когато върху имота е учредено вещно право на ползване
концесионерът при учредено право на концесия
Подадената декларация от един съсобственик, съответно ползвател, ползва останалите съсобственици и ползватели.
В КАКЪВ СРОК СЕ ПОДАВА ДЕКЛАРАЦИЯ
Декларацията се подава в:
двумесечен срок от придобиването на облагаем с данък недвижим имот, включително предоставяне на право на управление или учредяване на право на ползване/концесия върху такъв имот, съответно от промяна на обстоятелство, което има значение за определяне на данъка
шестмесечен срок от откриване на наследството, когато недвижим имот се придобива по наследство
|
|
Приемане на декларации
| За облагане с данък върху превозни средства без леки автомобили- чл. 54 от ЗМДТ |
|
За облагане с данък върху превозни средства без леки автомобили- чл. 54 от ЗМДТ В кои случаи се подава -
Декларацията се подава при придобиване на пътно превозно средство, с изключение на леки и товарни автомобили с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 тона, от повече от едно лице, при придобиване по наследство, както и когато собственикът/собствениците на пътното превозно средство няма/нямат постоянен адрес, съответно седалище на територията на страната.
Декларация се подава и при настъпване на обстоятелства, представляващи основания за освобождаване от данък или за ползване на данъчно облекчение по чл. 59, ал. 4 от Закона за местните данъци и такси /ЗМДТ/.
От кого се подава - Декларацията се подава от собствениците на пътни превозни средства, регистрирани за движение по пътната мрежа в Република България. Подадената декларация от един от съсобствениците ползва останалите съсобственици, като се вписват данните за другите съсобственици.
Срок на подаване - Декларацията се подава в двумесечен срок от придобиването на пътното превозно средство или от настъпването на обстоятелство, представляващо основание за ползване на данъчно облекчение по чл. 59, ал. 4 от ЗМДТ или за освобождаване от данък. При придобиване на превозно средство, което не е регистрирано за движение в страната, двумесечният срок започва да тече от датата на регистрацията за движение. При придобиване на превозно средство по наследство декларацията се подава в шестмесечен срок от откриване на наследството.
Къде се подава - Декларацията се подава пред общината по постоянния адрес, съответно седалище /за предприятия/ на собственика. Когато собственикът няма постоянен адрес или седалище на територията на страната, декларацията се подава пред общината по регистрация на превозното средство.
Срок за плащане - Данъкът върху превозните средства се заплаща на две равни вноски в следните срокове: до 30 юни и до 31 октомври на годината, за която е дължим. На предплатилите до 30 април за цялата година се прави отстъпка от 5 на сто. За превозното средство, придобито или регистрирано за движение през текущата година данъкът върху превозните средства се заплаща в двумесечен срок от придобиването му, съответно от регистрацията му за движение.
Какви документи се прилагат - При подаване на декларацията се представят:
•документ за платен данък при придобиване на декларираното превозно средство, когато в общината няма информация за платения данък при придобиване
•копие на платежния документ, в случаите, в които данъкът за автомобила за годината на придобиване е платен от предишния/те собственик/ци за времето до края на календарната година в община, различна от общината на подаване на настоящата декларация
•копие от свидетелството за регистрация на превозното средство се прилага в случаите, когато към момента на подаване на настоящата декларация в общината няма данни от регистъра на пътните превозни средства, поддържан от Министерството на вътрешните работи
•въз основа на чл. 54, ал. 7 от ЗМДТ, служителят на общинската администрация може да изисква документи, удостоверяващи факти и обстоятелства, имащи значение за данъчното облагане
|
|
Приемане на декларации
| За облагане с данък при придобиване на имущества - чл. 49. ал.3 от ЗМДТ |
|
За облагане с данък при придобиване на имущества - чл. 49. ал.3 от ЗМДТ Декларацията се подава в случаите на безвъзмездно придобиване на имущества, различни от недвижими имоти, ограничени вещни права върху тях и моторни превозни средства.
Декларацията се подава в двумесечен срок от датата на придобиване, в общината по постоянния адрес, съответно седалището, на данъчно задълженото лице. Лицата, които нямат постоянен адрес, подават декларацията по настоящия си адрес.
Не се подава декларация за придобитите по дарение имущества между роднини по права линия и съпрузи. Не се подава декларация при безвъзмездно прехвърляне на имущества, когато прехвърлянето е в изпълнение на задължение, произтичащо от закон или въз основа на акт на Министерския съвет за безвъзмездно предоставяне на имущества на инвеститори по приоритетни инвестиционни проекти. Не се подава декларация за получените обичайни подаръци; за придобитите имущества по реда на Закона за приватизация и следприватизационен контрол и за непаричните вноски в капитала на търговско дружество, кооперация или юридическо лице с нестопанска цел.
Не подават декларация за получените и предоставени дарения и юридическите лица с нестопанска цел, регистрирани в Централния регистър на юридическите лица с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност
От кого се подава:
Декларацията се подава от задълженото за данъка лице:
•приобретателят на имуществото /надарения и пр./
•прехвърлителят или двете страни - когато е уговорено изрично
•прехвърлителят - когато приобретателят е в чужбина.
Попълване на декларацията
Обща стойност: В колона 4 на таблицата по т. 2 се вписва стойността на имуществото от посочения в колона 2 вид. Когато е получено повече от едно имущество от даден вид, общата стойност е сбор от единичните стойности на безвъзмездно получените имущества от съответния вид. Стойността на имуществото се определя в съответствие с чл. 46, ал. 2, т. 2 от ЗМДТ, както следва:
•чуждестранната валута и благородните метали - по централния курс на Българската народна банка;
•ценните книжа - по пазарна стойност, а когато пазарната стойност не може да бъде определена без значителни разходи или затруднения, те се оценяват по номинал;
•превозните средства - по застрахователна стойност;
•останалите движими вещи и права - по пазарна стойност.
Дата на придобиване: Внимание! Към декларацията се прилага копие от документа, удостоверяващ посочената в колона 5 на таблицата по т. 2 дата на придобиване.
Начин на придобиване: В колона 6 на таблицата по т. 2 от декларацията се попълва съответния начин на придобиване: „дарение“, „опрощаване на задължение“ или друг начин на бъзвъзмезно придобиване
Дължима част от общия размер на данъка и лице, което дължи другата част от данъка: В колона 8 на таблицата по т. 2 се посочва частта от данъка, дължима от декларатора, изразена в процент. Когато пълният размер на данъка се дължи от декларатора /приобретателя или прехвърлителя/ в колона 8 на таблицата по т. 2 се вписва „100“. Точка 3 от декларацията се попълва само когато е уговорено, че данъкът се дължи от двете страни по договора и в колона 8 на таблицата по т. 2 на съответния ред е вписано число, различно от „100“.
Изискуеми документи:
1. Документ за самоличност /пълномощно/;
2. Документ за полученото имущество по дарение;
3. Декларация по чл.49 ал.3 от ЗМДТ - по образец;
4. Застрахователна оценка на МПС;
5. Данъчна оценка за недвижим имот
Приложени документи: Всички приложени към декларацията документи се описват в т. 5. Полето следва да съдържа най-малко опис на приложените копия на документи, удостоверяващи датата на придобиване на имуществото /договори, приемо-предавателни протоколи или други/, тъй като прилагането на такъв документ е задължително. В т. 5 се описват също и задължителните документи за случаите на освобождаване от данък по № 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 11 и 13 на т. 4, когато някое от посочените основания е налице.
|
|
Приемане на декларации
| За облагане с патентен данък - чл. 61н от ЗМДТ |
|
За облагане с патентен данък - чл. 61н от ЗМДТ КОГА ПОДАВАТЕ ДЕКЛАРАЦИЯ
1. Когато декларирате обстоятелства, свързани с определянето на патентен данък.
Дължите този вид данък, ако отговаряте едновременно на следните условия:
•извършвате дейност/и, посочена/и в приложение № 4 на ЗМДТ;
•оборотът Ви за предходната година не превишава 50 000 лв.;
•не сте регистриран по ЗДДС, с изключение на регистрация за вътреобщностно придобиване по чл. 99 и чл. 100, ал. 2 от същия закон.
2. Когато през течение на годината се променят обстоятелствата, въз основа на които сте определили патентния данък.
При подаване на декларация за обстоятелства, свързани с определянето на данъка, или за промени в обстоятелствата, попълнете съответните данни в част ІV от декларацията и таблиците към нея.
3. Когато през течение на годината прекратите дейност, за доходите от която се дължи патентен данък. В този случай попълнете част V от декларацията.
4. Когато следва да преминете към облагане по общия ред на ЗДДФЛ, на основание чл. 61и, ал. 1 и 2 от ЗМДТ. В този случай попълнете част VІ от декларацията.
В част І посочете вида на декларацията, като в съответното квадратче към т. 1, 2, 3 или 4 впишете „Х”.
В част ІІ посочете адрес за кореспонденция само ако се различава от постоянния Ви адрес. Когато адресът за кореспонденция съвпада с постоянния адрес, в съответното квадратче впишете „Х”.
Част ІІІ се попълва само ако декларацията се подава чрез упълномощено лице.
При липса на достатъчно място за описване на обстоятелствата, свързани с определянето на данъка в таблиците към Част ІV от декларацията, приложете списък с допълнителни редове към съответната таблица.
КАК ПОДАВАТЕ ДЕКЛАРАЦИЯ
Декларацията можете да подадете:
•лично или чрез упълномощено лице;
•по пощата с обратна разписка.
КЪДЕ ПОДАВАТЕ ДЕКЛАРАЦИЯТА
Декларацията се подава в:
1. общината, на територията на която се намира обектът, в който се извършва патентната дейност;
2. общината, където е постоянният адрес на физическото лице, включително едноличния търговец - когато дейността не се извършва в обект или не се извършва от постоянно място;
3. общината, където е постоянният адрес на пълномощника, когато декларацията се подава от пълномощник на чуждестранно физическо лице;
4. Столична община - извън случаите по т. 1, 2 и 3.
КАКВИ СА СРОКОВЕТЕ ЗА ПОДАВАНЕ НА ДЕКЛАРАЦИЯТА
1. За обстоятелства, свързани с определянето на данъка:
•до 31 януари на годината, за която се подава декларация
•непосредствено преди започване на дейността, когато дейността започва след 31 януари.
2. За всички промени в обстоятелствата, включително при прекратяване на патентна дейност - в 7-дневен срок от настъпването на обстоятелствата.
3. За преминаване към облагане по общия ред - в срок до края на месеца, следващ месеца, през който са възникнали обстоятелствата по чл. 61и, ал. 1 и 2 от ЗМДТ.
Изискуеми документи:
1. Декларация по чл. 61н от ЗМДТ / по образец/
2. Документ, удостоверяващ обстоятелство за ползване на данъчно облекчение- Удостоверение за ТЕЛК- копие и оригинал за сверяване
3. Документ за пенсиониране
4. Документ, удостоверяващ обстоятелства за ползване на данъчни облекчения по чл. 61м от ЗМДТ
5. Удостоверение за вписване в Регистъра на чирак от Регионалната занаятчийска камара копие и оригинал за сверяване
6. Документ за самоличност или пълномощно
|
|
Приемане на декларации
| За освобождаване от ТБО, чл.17, ал.1 |
|
За освобождаване от ТБО, чл.17, ал.1 КОГА СЕ ПОДАВА ДЕКЛАРАЦИЯ
Декларацията се подава когато недвижимия имот не е деклариран като основно жилище и няма да се ползва през цялата година.
ОТ КОГО СЕ ПОДАВА ДЕКЛАРАЦИЯТА
•Собствениците на облагаеми недвижими имоти и лицата, на които е предоставено правото на управление върху имоти - държавна и общинска собственост;
•Вещноправните ползватели и концесионерите, когато върху имота е учредено вещно право на ползване/концесия;
•Ако имота е съсобственост на наколко лица, декларацията се подписва от всички съсобственици
СРОК ЗА ПОДАВАНЕ НА ДЕКЛАРАЦИЯТА
До 31 декември на предходната година
ВНИМАНИЕ !
През годината се извършват проверки за консумирана ел. енергия и питейна вода, както и проверки на място от Общински инспекторат. При установено ползване на имот за който е подадена декларация се начислява такса битови отпадъци в пълен размер и се съставя акт за административно нарушение.
Изискуеми документи:
Декларация по чл.17, ал. 1 от Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги и права на територията на Община Габрово;
Документ за самоличност или пълномощно
|
|
Други
| Издаване на копие от подадена данъчна декларация |
|
Издаване на копие от подадена данъчна декларация Услугата се извършва в Община Габрово, Дирекция "Местни данъци и такси". Копието е документ подаден от данъчно задълженото лице в минал период за деклариране на недвижимо и движимо имущество.
НОРМАТИВНО ОСНОВАНИЕ: чл. 110, ал. 1, т. 13 от ЗМДТ и т.7 от Раздел III "Цени за административни услуги и права", приложение № 5 от Наредба за определяне и администриране на мeстни такси, цени на услуги и права на територията на Община Габрово
Изискуеми документи:
1. Искане за издаване;
2. Документ за самоличност или пълномощно.
Срок за изпълнение и цена:
5 /пет/ дни - 5.00 лев.
|
|
Данъчни оценки
| Издаване на удостоверение за данъчна оценка на земеделска земя |
|
Издаване на удостоверение за данъчна оценка на земеделска земя Услугата се извършва в Община Габрово, Дирекция "Местни данъци и такси". Удостоверението за данъчна оценка е необходим документ при прехръляне на земеделската земя. Искането се подава от собственик или упълномощен представител.
НОРМАТИВНО ОСНОВАНИЕ:
чл.264 ал.1 от ДОПК
Изискуеми документи:
1. Искане за издаване
2. Пълномощно /при необходимост/
3. Характеристика на земеделска земя/при земеделските земи/
4. Удостоверение за наследници /при необходимост/
Срок за изпълнение и цена:
експресна услуга - 1 работен ден - 20.00 лева,
бърза услуга - 5 работни дни - 8.00 лева,
|
|
Данъчни оценки
| Издаване на удостоверение за данъчна оценка на недвижим имот |
|
Издаване на удостоверение за данъчна оценка на недвижим имот Услугата се извършва в Община Габрово, Дирекция "Местни данъци и такси". Удостоверението за данъчна оценка е необходим документ при прехръляне на недвижим имот. Искането се подава от собственик или упълномощен представител. Преди издаване на данъчната оценка данъците трябва да бъдат платени.
НОРМАТИВНО ОСНОВАНИЕ:
чл.264 ал.1 от ДОПК
Изискуеми документи:
1. Искане за издаване
2. Пълномощно
3.Скица/при необходимост/
Срок за изпълнение и цена:
експресна услуга - 1 работен ден - 20.00 лева,
бърза услуга - 5 работни дни - 8.00 лева,
|
|
|